Cecilie Deleurang Testern, Kiropraktor

Diskusprolaps

Spinalstenose

Ældre

Cecilie er uddannet kiropraktor fra Syddansk Universitet i januar 2015 og autoriseret af Sundhedsstyrelsen i 2016.

Efterhånden har hun opnået bred erfaring med behandling af alle aldersgrupper indenfor funktionsforstyrrelser og smerter i bevægeapparatet.

Cecilie har i sit turnusår og herefter arbejdet en del med spædbørn og gravide samt voksne med akutte smerter i ryg og nakke. Senest har hun haft fokus på kroniske ryg- og smertepatienter i samarbejde med den offentlige rygudredning og privathospitalet Aleris-Hamlet.

I sit daglige kliniske arbejde har hun et bredt fokus på undersøgelse, diagnosticering og specifik behandling, samt information og evt. øvelsesvejledning, tilpasset den enkelte patient.

Cecilie er bredt efteruddannet. Hun har blandt andet taget kurser i børnekiropraktik samt klassiske forsnævringsproblematikker, herunder stenose og diskusprolapser. Billeddiagnostisk omkring hoftedysplasi og senfølger. Og endeligt om børns strukturelle udvikling fx skoliose og spondylolistese.

Yderligere er Cecilie formand i fokusgruppen for evidensbaseret praksis i kiropraktorernes faglige selskab.

Mellem sin Bachelor og Kandidat var Cecilie et år i Australien, hvor hun forskede, blandt andet i kiropraktorers anvendelse af forskning.

Uddannelse:

2018: Ansat hos Ørestad Kiropraktik og Sundhed

2017: Ansat hos Kiropraktorerne Ringsted og Aleris Hamlet Ringsted i den tværfaglige rygudredning

2015: Turnus og efterfølgende ansat hos Kiropraktorerne Frederiksberg

2015: Uddannet cand. manu, kiropraktor, ved Syddansk Universitet

2012: Prægraduat 1-årige forskeruddannelse Syddansk Universitet og University of Melbourne

2011: Bodybalanceinstruktør (Yoga, pilates og tai chi)

Udvalgte kurser og faglige aktiviteter:

Faglig kongres, Nordisk Selskab for Kiropaktik og Klinisk Biomekanik 2014 og 2016

European Chiropractic Union kongres 2015 og 2016

World Federation og Chiropractic Education Conference 2012

Spine Congress for Dansk Selskab for Muskuloskeletal Fysioterapi 2017

Lumbar Spinal and Stenose bootcamp med Carlo Ammendolia 2017

Shoulder Rehabilitation 1, med Ann Cools 2016

Graviditet og pelvis-problematikker med Steve Williams 2015

Forskellige kurser og webinarer bl.a. om bivirkninger ved spædbørnsbehandling, hoftedysplasi og ekstremitetsbehandling (behandling af arme og ben) mm.