Kan jeg modtage behandling under Corona?

JA! Vi behandler næsten alle patienter igen.

Hvem kan få en fysisk konsultation?

Du skal opfylde følgende kriterier:

• Du må ikke udvise symptomer på smitte.
    Vi arbejder ud fra forsigtighedsprincippet, og afviser patienter, der viser selv mindre tegn på almindelig forkølelse og influenza.
    Har du været i tæt kontakt med fx syge familiemedlemmer, beder vi dig ligeledes melde afbud.
    Er du testet positiv for COVID-19 uden at have symptomer må du først få behandling i klinikken efter 7 dages isolation.
    Har du haft symptomer, skal du have været symptomfri i 48 timer, fraset tab af smags- og lugtesans, da dette kan stå på over en længere periode.

• Du har et nødvendigt behov for undersøgelse og behandling.
    I langt de fleste tilfælde er det nødvendigt med fysisk konsultation for at udføre en fyldestgørende undersøgelse og behandling.
    Hvis du afventer svar på billeddiagnostiske undersøgelser eller har supplerende spørgsmål i dit forløb, anbefaler vi at du bestiller telefon/video-konsultation.

• Hvis du er særligt udsat.
    Har du en sygdom som medfører et svækket immunforsvar skal du sørge for at holde minimum 2 meters afstand til andre i klinikken.

Vi forventer at du hjælper os med at reducere smitterisikoen:

• Kom til aftalte tid, hverken før eller senere.
    Du skal ikke at opholde dig længere tid i klinikken end nødvendigt. Eneste undtagelse er at du ved førstegangskonsultation skal møde 10 min før aftalte tid.

• Kom alene.
    Lad familien blive hjemme.
    Ved behandling af spædbørn/børn må én forældre komme med i klinikken.

• God håndhygiejne.
    Vask eller afsprit dine hænder umiddelbart før og efter behandling. Der står håndsprit i alle klinikkens rum.
    Undgå så vidt muligt at røre ved vores inventar. Legetøj og læsestof er gemt væk.
    Lad behandleren åbne og lukke døren for dig.

• Benyt toilettet hjemmefra.
    Vi anbefaler, at du kun benytter toilettet, hvis nødvendigt.

• Betal med MobilePay.
    Hvis du ikke har MobilePay, tager vi også dankort. Vi tager ikke imod kontanter.
    Hvis din forsikringsbevilling ikke indeholder personfølsomme data, bedes du fremsende denne til info@orekirosund.dk forud for din konsultation, fremfor at medbringe denne i printet format.

• Rent og praktisk tøj.
    Tag helst rent tyndt, løstsiddende eller elastisk tøj på, så vi kan behandle dig med tøj på.

• Vandflaske.
    Husk din egen vandflaske. Vi har ikke længere kande og glas stående.

• Medbring lagen og stort håndklæde.
    Hvis du skal til massør eller zoneterapeut.

• Mundbind.
    For at passe på dig, anvender vi et mundbind under undersøgelse og behandling, også selvom dette ikke er et krav.
    Har du et mundbind, må du meget gerne anvende dette under undersøgelsen og behandlingen, for at passe på os.

• Ingen håndtryk.
    Vi tager gerne imod smil.

Vi følger naturligvis Sundhedsstyrelsens anbefalinger:

Vi sætter ekstra tid af i kalenderen til rengøring og desinficering mellem hver patient. Klinikken er akkrediteret uden anmærkninger af IKAS og vi følger målepunkter udsted af Sundhedsstyrelsen.
Vi sikrer at der ikke kommer for mange patienter i klinikken, kommer du mod vores anbefaling før aftalte tid, kan du blive bedt om at gå en tur eller trække luft på tagterrassen.