Hold og træning

Vi tilbyder i øjeblikket nedenstående hold:

GLA:D®Ryg

GLA:D®Ryg er et tilbud til dig, der er besværet af rygsmerter. GLA:D®Ryg er udviklet af forskere og behandlere på Syddansk Universitet til patienter med længerevarende eller tilbagevendende rygsmerter.

Træning tilpasses den enkeltes behov og foregår på små hold. Forløbet består i:

• 2 indledende besøg, hvor vi tester dit startniveau for træningen og drøfter dine mål
  • 2 gange undervisning om ryggen, smerter og hvad du selv kan gøre
  • 16 gange vejledt træning over 8-10 uger
  • Et afsluttende besøg, hvor vi tester hvor meget du har forbedret dig og drøfter din videre plan

Du kan læse mere om forløbet GLA:D®Ryg hos Ørestad Kiropraktik og Sundhed i denne PDF.

Kiropraktor Cecilie Deleurang Testern er certificeret GLA:D®Ryg instruktør, og arbejder dagligt med behandling og forebyggelse af rygsmerter.

Kontakt klinikken for information om næste hold opstart.

Stimulastik

Stimulastik er et ergoterapeutisk og varemærkeregistreret koncept, som handler om stimulation og gymnastik for spædbørn, hvor børn, forældre og bevægelsesglæde er i fokus. Stimulastik styrker dit barns sansemotorik gennem leg og øvelser. Den understøtter og fremmer dit barns udvikling. Legene og øvelserne er enkle og overkommelige, så de nemt kan udføres hjemme og være en af dagligdagens aktiviteter. Med små hold på kun 6 børn er der mulighed for at tilpasse øvelserne til det enkelte barn. Undervisningen varer 1 time pr. gang, men mange børn har brug for lige at tage en pause undervejs.

Ergoterapeut Mie Mikkelsen vil med sin ergoterapeutiske baggrund og viden om neurologi, udviklingspsykologi, sansning, adfærd, sprog og kontakt vejlede forældrene om barnets nuværende og næste udviklingszone og om hvilke aktiviteter, der vil være gode for det enkelte barn.

Tilmelding, holdtider og praktiske informationer til stimulastik holdet findes på Mies egen hjemmeside.

GLA:D® Ryg

Stimulastik